Chcesz wyznaczyć skuteczny plan działania i w nim wytrwać?

Pomimo sporej śnieżnej pokrywy zima zbliża się ku końcowi, a wraz z nim budzi się potrzeba rozruszania po kilkumiesięcznej stagnacji i odświeżenia na wiosnę.

Zaczynamy częściej myśleć o ruchu, poprawie swojej diety lub sylwetki.

Czy masz jakiś plan gdy wybierasz się do fizjoterapeuty, dietetyka lub na trening?

Moje dotychczasowe doświadczenie z pracy z pacjentami pokazuje, że najlepsze długoterminowe efekty osiąga się odpowiadając na dwa pytania:
1. Co chcę zrobić?
2. Z jakiego powodu jest to dla mnie ważne?
Istotnym jest, aby odpowiedzieć rzetelnie na oba te pytania. W przeciwnym wypadku z
czasem może pojawić się brak chęci, odkładanie na później, wymówki.
W jaki sposób wykonać to zadanie poprawnie?
Nie wystarczy powiedzieć sobie: chcę ćwiczyć. Po czasie przestanie to być wystarczające. Bo
ćwiczę – ale po co? Mogą pojawić się wątpliwości czy nasza decyzja była odpowiednia.
Poszukajmy sensu. Dlaczego to robię? Ponieważ chcę być zdrowy i sprawny. Wiele osób
zatrzymuje się właśnie na tym etapie. Mało kto drąży dalej i tutaj tkwi tajemnica naszych
chęci lub ich braku.

 

 

Dlaczego chcesz być zdrowy i sprawny?

Po zastanowieniu możesz dojść do wniosków, że chcesz ćwiczyć, żeby być zdrowym i
sprawnym po to, aby np. zdobyć Rysy wraz z przyjaciółmi w wakacje / podnieść swojego
wnuka czując, że masz na to siłę / zaparkować samochód bez myśli, że boli Cię szyja itd. Te
przykłady to prawdziwe historie moich pacjentów. Jaka jest Twoja?
Zobacz lepszego siebie oczami wyobraźni. Co dokładnie robisz? Jak się czujesz w nowej
sytuacji? Jeżeli, tak jak jeden z moich pacjentów, wybrałeś wejście na Rysy – możesz sobie
np. dokładnie wyobrazić szlak, przyjaciół, z którymi się wspinasz, o czym rozmawiacie czy
jak się czujesz po zdobyciu szczytu.
Takie podejście do sprawy zdecydowanie zwiększa nasze szanse na utrzymanie energii i chęć
działania w trakcie ćwiczeń.
Wykonanie tego ćwiczenia pozwoli osiągnąć szybciej zamierzony efekt nie tylko podczas
pracy z naszymi specjalistami, ale także w życiu osobistym.

Na Zdrowie

Dorota Irzycka

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.